از
ساعت 12 روز قبل از عید سعید فطر تا ساعت 24 روز عید 202 میلیون پیامک
ارسال شده که تقریبا میتوان گفت بالای 102 میلیون پیامک برای تبریک روز
عید فطر بوده است.
عباسعلی ابوالفضلی -
مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران - در گفتوگو با خبرنگار
ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد:
از ساعت 12 روز سهشنبه نهم مهرماه تا ساعت 24 روز چهارشنبه دهم مهرماه
(36 ساعت) تعداد 202 میلیون و 703 هزار و 815 پیامک در شبکه مبادله
شده که 14/81 درصد پیامکها یعنی تعداد 164 میلیون و 473 هزار و 876
پیامک با موفقیت ارسال شده و باقی آن ناموفق بوده است.
او دلایلی چون در دسترس نبودن
مشترک، پربودن حافظه، خاموش بودن گوشی و مواردی دیگر را از جمله دلایل
ناموفق بودن پیامکها عنوان کرد.
وی اظهار کرد: معیاری که برای
ما اهمیت دارد نسبت پیامک فارسی به لاتین است که در این دوره، پیامک فارسی
5/69 درصد کل پیامها بوده و 5/30 درصد پیامکها لاتین بوده است؛ یعنی
140 میلیون و 879 هزار و 151 پیامک به صورت فارسی مبادله شده و 61
میلیون و 824 هزار و 664 پیامک به صورت لاتین مبادله شد.
او تصریح کرد: معمولا در بازده
زمانی 24 ساعته به طور میانگین 60 میلیون پیامک در روز مبادله میشود که
اگر 12 ساعت کاری را به آن اضافه کنیم و در این 12 ساعت 40 میلیون
پیامک ارسال شود، میتوانیم برای 36 ساعت 100 میلیون پیامک را در نظر
بگیریم اما در 36 ساعت یعنی از ساعت 12 روز قبل از عید سعید فطر تا ساعت
24 روز عید 202 میلیون پیامک ارسال شده که تقریبا میتوان گفت بالای
102 میلیون پیامک برای تبریک روز عید فطر بوده است.
به گزارش ایسنا با وجودی که
پیش از این مسوولان مربوطه از آمادگی مراکز SMS شرکت ارتباطات سیار برای
پوشش مرز 100 میلیون پیامک در روز خبر داده بودند این بار هم افزایش
ترافیک شبکه مشکلساز شده و باعث شده بود تا پیامکها با تاخیر ارسال شده
و یا اصلا ارسال نشوند.
پیش از این تعداد 67 میلیون
پیامک در روز عید مبعث مبادله شده که 60 میلیون آنها با موفقیت ارسال
شده بود؛ همراه اول اکنون حدود 28 میلیون مشترک دارد و تعرفهی پیامکهای
فارسی از اواخر اسفندماه سال 86 به مبلغ 89 ریال محاسبه میشوند و
افزایش تعرفهی پیامکهای لاتین از میزان 142 ریال به 222 ریال از تاریخ
یکم تیرماه سال جاری اجرایی شد.
با توجه به این موضوع با یک
محاسبهی تقریبی میتوان گفت چنانچه برای حدود 70 درصد پیامکها نرخ 89 و
برای حدود 30 درصد مابقی نرخ 222 ریال محاسبه شود، شرکت ارتباطات سیار
ایران از این تعداد پیامک ارسال شده در محدوده عید فطر بیش از 26/26
میلیارد ریال (دو میلیارد و 626 میلیون تومان) درآمد کسب کرده است.