درباره شرکت اوراکل

این مطلب از آن سو در این بلاگ درج شده است که بنده علاقه ای شدید به آقای الیسون یا همان مدیر شرکت اوراکل دارم و در جهت ارج نهاده به ایشون و محصولشون این مطلب را در وبلاگ درج می نمایم .


اراکل چگونه تاسیس شد؟



شرکت اراکل در سال 1997 در Redwood، کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت برای اولین بار سیستم مدیریت بانکهای اطلاعاتی رابطه ای را بر اساس مدل IBM System/R معرفی و سپس اولین سیستم مدیریت کاربردی بانک اطلاعاتی را بر اساس تکنولوژی زبان SQL، پایه گذاری کرد. تا امروز بانک اطلاعاتیOracle بیش از 80 سیستم عامل کاربردی را در طیف وسیعی از عملکرد حمایت می کند (ابر کامپیوترهای IBM، ابرکامپیوترهای DEC VAX و مینی کامپیوترهای Unix و Window NT و چندین سخت افزار دیگر را تحت پوشش خود قرار داده است.)
به روشنی می توان گفت که این شرکت یکی از بزرگترین فروشندگان RDBMS می باشد. در مجموع بیش از 42000 کارمند حرفه ای در 93 کشور در شعبات این شرکت مشغول به تحقیق و بررسی مسیرهای جدید می باشند. همچنین 13% کل هزینه در این شرکت مختص پروژه های تحقیقاتی است.


http://pages.cs.wisc.edu/~rkoul/img/oracle_logo.jpg


چه کسانی مؤسس شرکت اراکل بودند؟

شرکت اراکل توسط Lawrence Joseph Ellison، Report N.(Bob) miner و Edward A.(ed) Oates در سال 1997تأسیس شد.

Lawrence Joseph Ellison (متولد 1944، شیکاگو (مدیر و CEO شرکت اراکل و قهرمان افسانه ای اراکل است. این شرکت یکی از بزرگترین فروشندگان نرم افزارهایی است که به سازمانها و دولتها در نگهداری بهینه بانکهای اطلاعاتی کمک شایانی کرده است.



http://firdaus354dmc.files.wordpress.com/2009/04/larry-ellison.jpg



پسScott کیست ؟

Bruce Scott یکی از اولین کارمندان شرکت اراکل (در بخش لابراتوارهای نرم افزارهای تخصصی) بود. او همچنین پایه گذار تکنولوژی Gupta (که امروزه به نام نرم افزار Centura شناخته شده است) در سال 1994 می باشد و بعد مدتی به سمت CEO انتخاب شد . Bruce اراکلVersion 1، Version 2 وVersion 3 را طراحی کرده است.
کاربر Scott و رمز ورودی Tiger توسط وی طرح شده است. ( البته Tiger نام گربه خانگی وی است )


ریشه کلمه اراکل چیست؟
اراکل به معنای پیشگویی و غیب گویی و به معنای معبد یا پرستشگاه و نیز به معنای مصون از خطا و منزه از گناه می باشد.
یکی از اولین مشتریان و متقاضیان اصلی اراکل سازمان CIA بود. Ellison و Miner پروژه ای برای سازمان CIA طراحی کردند که نام رمز ورودی آن Oracleبود. پس از آن لری الیسون و روبرت ماینر تصمیم گرفتند که محصول تجاری خود را با این نام به بازار عرضه کنند. بدین ترتیب Oracle به عنوان محصول تجاری و نام کمپانی آنها معرفی شد.
امروزه نام موتور RDBMS بانک اطلاعاتی،Oracle می باشد.

موقعیت اراکل:
Home Page: http://www.oracle.com/
FAQ: htpp://www.orafaq.com/

Address: Oracle Corporation
500 Oracle Parkway
redwood Street.
CA 94065
United States of America

رقبای اصلی اراکل کدام شرکتها می باشند؟
مهمترین رقبای تجاری بانک اطلاعاتی اراکل عبارتند از :

 CA with Ingres
 IBM with DB/2
 Informix with Informix DB
 Microsoft with Access, SQL Server
 Software AG with ADABAS
 Sybase with their Sybase System
 Postgre SQL (free open source Database)

مهمترین رقبای تجاری برنامه های کاربردی بانک اطلاعاتی، عبارتند از:

 SAP (R/2 and R/3)
 Baan
 People Soft

Database اراکل بر چه اساسی سرعت بیشتری نسبت به سایر رقبای خود دارد؟
یکی از معیارهای سنجش کارآیی بانک اطلاعاتی تعداد Transaction های همزمانی است که در واحد زمان توسط آن بانک اجرا می گردد. به این قابلیت در بانک اطلاعاتی Transaction Processing Performance Council (TPC) گفته می شود. اراکل بالاترین قابلیت TPC را نسبت به سایر بانکهای اطلاعاتی دیگر دارد. بنابراین یکی از قابلیتهای بانک اطلاعاتی اراکل پردازش تعداد زیاد Transaction های همزمان می باشد.

اراکل چگونه متقاضیان خود را بعد از خرید محصول حمایت می کند؟
زمانی که یکی از محصولات اراکل را خریداری کردید، از یک حمایت دوره ای رایگان برخوردار
می شوید. بسته به نیاز شما یک قرارداد حمایتی منعقد می شود که شرکت اراکل سه سطح حمایت خود را به نامهای زیر اعلام می دارد:

 Oracle Bronze
 Oracle Silver
 Oracle Gold

زمانی که شما به عنوان متقاضی ثبت شدید، یک (Customer Support Identification) CSI دریافت
می کنید که این شماره تعیین کننده هویت فرد حمایت شونده از جانب شرکت اراکل می باشد که حتماً باید به خاطر سپرده شود تا در موقع لزوم با ارائه این شماره از کمک اراکل برخوردار شوید. در این زمان اراکل یک (TAR) Technical Assistance Request برای تشخیص مشکل شما باز می کند. TAR بر اساس سطوح درخواستی زیر برای رفع مشکل اقدام می کند :

اولویت اول : مشکل بحرانی.
اولویت دوم : مشکل جدی.
اولویت سوم : مشکلات ناچیز.
اولویت چهارم : درخواست اطلاعات.