مطلب پایین در مورد مدیریت پروژه است که این حقیر نوشته ام .
مدیریت در این سطح ها انجام خواهد شد : * Project Scope Management Project Time Management * Project Cost Management * Project Quality Management * Project Human Resource Management * Project Risk Management * Project Integration Management*
توضیح
مختصر و در حد معلومات خودم در مورد Term های بالا , Scope یعنی مشخص کردن
محدوده سیستم , که این محدوده رابطه مستقیمی با Time و Cost داره که این
سه تا با هم یک مثلث آهنی رو تشکیل میدهند , چنانکه اگر دامنه پروژه بزرگ
بشه پس زمان و هزینه بیشتری در پی خواهد داشت .
و اونای دیگه هم که معلومند .
به طور خلاصه مراحل در یک پروژه نرم افزاری به صورت زیر است : Initiating: همان مرحله نیت کردن است . در این مرحله شما نیت می کنید که فلان پروژه رو شروع کنید . البته خوده این بخش نیت کردن خودش عالمیه , اگر عمری باشه حتما ریز به ریز توضیح خواهم داد .
Planning: طرح ریزی و تصمیم گیری اینکه این پروژه چگونه کامل خواهد شد .
Executing : بعد از طرح ریزی , تیم کاری مشغول به کار خواهند شد .
Controlling: تیم کاری توسط مدیر (ها) کنترل می شوند .
Closing : همان بهشت برین .
البته بین مراحل Planning و Controlling و Executing ممکن است Iteration باشد .
هر یک از مراحل رو می توان به صورت جداگانه در نظر گرفت, یعنی : PDCA : Plan-Do-Check-Act
PLAN: برای یک بخش طرح ریزی انجام می دهید . این همون بخش planning بود که قبلا اشاره شد .
Do : طرح تون رو پیاده سازی می کنید . این همون Executing بود که قبلا اشاره شد .
Check : اینم مثل همون بخش کنترل است که گفته شد .
Act
: ممکن است بخواهید بهبودی در روند اجرای این پروسه بدهید , به عبارت دیگر
این مرحله , مرحله بازنگری است . و برگشت به نقطه Plan دوباره .
موفق باشید |