SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

قطعات زیبا و آموزنده

برای انسانهای بزرگ هیچ بن بستی وجود ندارد ، زیرا آنان بر این باورند که :

یا راهی خواهم یافت و یا راهی خواهم ساخت


دکتر شریعتی :
کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل : اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم - که از همه تهوع آور بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت
چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم و تازه فهمیدم که خیلی اوقات آدم از آن دسته چیزهای بد دیگران ابراز انزجار می کند که در خودش وجود دارد .




روشنگری یعنی به کارگیری قوه درک خود بدون سرپرستی دیگران
در به کارگیری عقل خود شجاعت داشته باش
تنبلی و بزدلی دلایل آن است که چرا چنین بخش بزرگی از بشریت تحت سرپرستی دیگران باقی می مانند و چرا برای دیگران چنین آسان است که خود را قیم آنها قرار دهند . خیلی آسان است که خودت فکر نکنی . اگر من کتابی داشته باشم که به جای من درک کند و کشیشی که بجای من وجدان داشته باشد و پزشکی که برنامه غذایی مرا تعیین کند و از این قبیل دیگر نیازی ندارم به خودم زحمت بدهم . نیازی به فکر کردن ندارم .اگر بتوانم تنها با پرداخت پول مشکل را حل کنم دیگران این کار خسته کننده را برای من انجام خواهند داد
برای روشنگری چیزی لازم نیست مگر آزادی ، آزادی است که استفاده از عقل را در هر مقطعی عمومی می سازد . اما از هر طرف می شنوم که بحث نکن . افسر ارتش می گوید : بحث نکن مشق کن ، مامور جمع آوری مالیات می گوید : بحث نکن بپرداز ، روحانی می گوید : بحث نکن ایمان بیاور ، تنها یک شاهزاده در این دنیا می گوید : هر قدر دلت می خواهد بحث کن اما اطاعت کن! .در همه جا برای آزادی محدودیت وجود دارد
استفاده عمومی از عقل خود باید همیشه آزاد باشد و تنها این است که روشنگری را به میان مردم می برد


امانوئل کانت فیلسوف شهیر آلمانی


بگذارید و بگذرید , ببینید و دل مبندید ، چشم بیندازید و دل مبازید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.



فردا را دوست دارم ، چون طعمی دارد که هنوز نچشیده ام ، دیروز را هم دوست دارم ، چون طعم آن هرچه که بوده،اگر خوب و شیرین، پر از یادها است و اگر تلخ و بد اکنون چندان برجای نیست و تنها یک یاد گنگ است ، امروز را می پرستم ، چون امروز همه زندگی من است چــون .......تــو امـروز من هـسـتـی هم فردای من خواهی بود...توتمام هستی من هسـتـی..و چه زیباست این هسـتـی ....زیـبـا باش، زیبـا زنـدگـی کن ، زیبا بیندیش..زیبـا بخـنـد کـه خـنـده و تبسـم جـلوه زیبائـی پروردگارست


برگرفته از وبلاگ تکنولوژی جاوا
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.batista-mohammad.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگت عالیه اگه خواستی منو با اسم وبلاگ تخصصی کشتی کج لینک کن بعد بگو که تو رو با چه اسمی لینک کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد