SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

Visual Studio 2010 با جعبه سیاه از راه می رسد

Visual Studio 2010 با جعبه سیاه از راه می رسد.


همانطور که می دانید در سیستم ناوبری هواپیماها دستگاهی وجود دارد که در هر لحظه اطلاعات پروازی شامل تغییرات مسیر پرواز و یا حرف های رد و بدل شده بین خلبان و برج مراقبت را در خود ذخیره می سازد تا در صورت بروز مشکل، به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد. نام این دستگاه، جعبه سیاه است.


اکنون، مایکروسافت قصد دارد چنین قابلیتی را برای برنامه نویسان بوجود آورد. به نحوی که در نسخه آتی نرم افزار برنامه نویسی این شرکت یعنی Visual Studio 2010 ، مایکروسافت جعبه ای مجازی قرار داده است که تمامی فعالیت های کاربری را که بصورت آزمایشی از یک نرم افزار استفاده می کند در خود ذخیره نماید. همچنین اطلاعاتی پیرامون سیستم عامل و محیطی که در آن نرم افزار اجرا شده است در گوشه ای ضبط می شوند.

پس آن هنگامیکه نرم افزار آزمایشی دچار اشکال شد، برنامه نویس قادر خواهد بود با مراجعه به جعبه سیاه متعلق به آن نرم افزار، اطلاعات مفیدی را بدست آورد.

هرچند که در حال حاضر جعبه سیاه تنها قرار است در برنامه هایی که توسط برنامه نویسان بصورت مجزا نوشته می شود، مورد استفاده قرار گیرد اما چندان دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک مایکروسافت از این توانایی در نسخه های آزمایشی از برنامه های خود استفاده نماید و حتی گروهی از برنامه نویسان که به صورت پروژه وظیفه توسعه یک نرم افزار را بر عهده دارند از این خدمات استفاده نمایند.



منبع خبر: WinBeta.Net 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد