SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

SirAsad [official] Blog

You Will read Technical And Non-Technical Subjects

جاوا چیست ؟

تو این پست میخام که زبان جاوا رو با هم یه تستی بزنبم .


اولا اینو بگم که جاوا خداست و هیچ زبانی به این زبان نمی رسه . به قول معروف Write Once , Run Everywhere . جاوا این خاصیت رو داره واسش مهم نیست که در کدوم محیطی اجرا میشه . مثلا شما می تونید کد جاوای خودتون رو تو Windows هم اجرا کنید و مثلا جواب X رو بگیرید و همون کد رو توی Linux اجرا کنید و همون جواب X رو بگیرید .


جاوا برای اجرا نیاز به JDK مخفف Java Developer Kit نیاز داره . در واقع این JDK یه ستون فقراته که کد جاوای شما رو اون قرار میگیره , مثل .Framework برای .Net . جاوا یک زبان شی گرای محض می باشد و کدهای شما کاملا ساختار یافته و با یه Syntax زیبا می باشد .


در زمان کنونی برای نوشتن برنامه های استخوان دار ما فقط دو انتخاب پیش رو داریم : 1- تکنولوژی J2ee
2- تکنولوژی Net.


خوب حالا بسته به کار شما باید یکی از این تکنولوژی ها رو انتخاب کنید . من خودم که واسه خودم اینطوری تعریف کردم که جاوا واسه برنامه های Enterprise و بزرگ مثلا مثل برنامه سیستم کارت هوشمند و دات نت واسه برنامه های تقریبا کوچک .
البته در این بین شاید دوستانی پیدا بشن که بگند : پس این وسط Delphi , .... چی میشن ؟
- جواب من اینه که اگر شما دارین دلفی می نویسین و خودتون رو برنامه نویس می دانید , من پیشنهاد میکنم که همین حالا این حرفه رو ول کنید و به دنبال شغل و حرفه ی دیگری مانند , تایپست برای Word ,... .



خوب فکر کنم شناختی در مورد جاوا پیدا کردین و در پست بعدی برنامه HelloWorld را خواهیم نوشت .

موفق باشید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد